Alla inlägg under februari 2014

Av Annethe Dufvans - 25 februari 2014 20:05

Du söker bråk    jag kräver dans med #Linnea #Henriksson 

Så kul nu har jag kommit igång med min dans....

där det handlar om mkt #benböj och #höftrullning svetten sprutar och benen skriker efter hjälp........gott!

 

Här kommer en repris på en drink och det är inte en Gin & Tonic utan rödbetor och morötter...

super gott och dunder #nyttigt

   

Rödbetan innehåller mängder med #antocyaniner som stärker #immunförsvaret och #nitrat som har prestations och muskelförbättrande effekt....

  

det är förmodligen #folatet ett b-vitamin som finns i rödbetan folatet bildar nya röda blodkroppar vilket ger mer syre åt kroppen....samt renar #levern och sen är det väldigt gott....smakar INTE som kokta rödbetor

Släng i ett par kilo i mixern så har du en drink varje morgon i nästan en vecka

  

Nu har jag bestämt mig det blir en resa till #Indien ett Auroweda center och bli ompysslad ett tag...

har fått höra ex antal ggr nu att jag ser trött ut....och det är dagens sanning...seeeemester behövs nu

hoppas bara jag får med min väninna...har aldrig flygit så långt själv och Indien är Indien

 

har varit där 2 ggr innan och inget ska tas för givet där nere.......

  

Av Annethe Dufvans - 22 februari 2014 10:47

Lorde med Royals   ......tjejen från #Nya #zeeland som slagit igenom med dunder och brak

 

Hade en intention att vara heeelt ledig idag men men....får kasta mig på moppen och leverera möbler till crasy land

Så matgruppen är såld!

 

..Sen blir det gymmet.....någon som vill köpa min lilla #Hoj 200cc  tror jag! #Monarc från 57, dubbla #avgasrör

stor tank.....och sköööönt ljud......till salu ...14000kr tack

  

Av Annethe Dufvans - 21 februari 2014 21:42

     

#30 #seconds #to #Mars

Av Annethe Dufvans - 21 februari 2014 16:55

  

Vad passar inte bättre en lite pampig #Vangelis tryck på pilen..

Fick krypa in till en granne och se matchen mellan #Sverige och #Finland mmmm va gott att de gick vidare

 

Det fick bli en snabbis till crasy land för att leverera ett super duper shabby #vintage #skrivbord från #Danmark

 

Jaaaa ska vara ledig heeela helgen...träna sova och sen till crasy land på söndag för att se la´final

Ha en super helg på er som kikar in 

    konstigt det finns ingen #smile gubbe som är tjej som tränar???? Skumt....

Av Annethe Dufvans - 20 februari 2014 23:25

#Syster Sol med #full #Fokus

  

Ja full fokus och hockus pokus....de e ja de´....små flummig men full koll...de kan ingen tro´!

Inte dom som har förutfattade meningar i alla fall...har stött på en del sånna......

 

Sköter allt i mitt företag...bokföring..annonsering..fotografering...


marknadsföringen....

in köp...renoveringar...omklädning av möbler......sälj

Döm inte katten efter håren är en bra regel att ha med sig i livet.....

 

Jag gillar verkligen att fota....styla....inreda....fast jag är super ointresserad av prylar och stil...

och hatar att gå i butiker...........och inte minst märkes prylar......

MEN jag är en jäkel på att inreda hem...styla om och få till en skön känsla i hemmet

       

Det mesta i mitt hem har legat i en conatiner eller är inköpta på auktioner eller legat i min trädgård för att få rost eller avflagen färg...vissa saker kan ligga ett helt år nergrävt...knäppt...ja lite men det blir snyggt i mina ögon...

och hos dem jag hjälper till att inreda för ca 300kr i timmen.....

       

Av någon konstig anledning dras jag till religösa motiv...saker...bilder osv...

fick min första #Ikon när jag var 7 år den har hängt med mig...

jag kom ihåg när jag fick den, tyckte den var såå vacker den syns på bild 1 ihop med det antika korset

jag köpte för ett par år sedan från Belgien.....säkert stulet någon ggn tyvärr

  

Den vita ramen till min spegel är en antikt altar tavla som jag hittade på en #loppis jag satte i ett spegelglas i den 

Madonna figuren fick jag i present av kvinnan jag flyttade in till tillfälligt här på Orust för jag hade ingenstans att bo för att jag hade precis separerat...

hon äger en vacker prästgård...jag flyttade in i pastorsexpeditionen med all min skit"

passade ju bra.............rätt hus liksom.......

 

Det första jag såg när jag flyttade in var en vit katt som sprang runt hennes ben....

jag ville inte säga det till henne för den var död......Sån e´jag

  

Och dessutom kände jag inte henne så väl ännu....men hon såg att jag reagerade på något....

så hon sa- Jo berätta nu! Så jag berättade att jag såg en vit katt då blev hon alldeles vit...hennes förra katt var kritvit, hon visade bilder på den sedan

 

Så när de frågade på hemtjänsten idag om jag hade svårt för att se döda människor så sa jag att det var inga som helst problem...jag ser dem även efter deras död.....har gjort sedan jag var jätte liten helt naturligt för mig

  

är inte det minsta religös...men vet att det finns både det ena och andra på andra sidan väggen....skulle kunna berätta väldigt mkt av vad jag sett och upplevt men det får bli en hel bok isåfall....

mejla eller slå en pling om ni vill ha hjälp med att få till det där lite extra i ert hem...

  

eller bara bringa ordning i oredan....eller styla inför en försäljning..

hemmet kan även vara helt tomt och jag fyller det med allt som krävs

dufvan@yahoo.se 0703 967282

Av Annethe Dufvans - 17 februari 2014 16:09

#Prodigy   ................

Ibland måste man skaka av sig dammet köra klackarna i taket och spränga ljudvallar...

min ursäkt denna ggn blev #inflyttningsfest

 

Vilken tur att jag hyr ett hus med två våningar så alla min sköna vänner från crasy land kunde nana över....

huller buller och bång......det behöver vi alla ibland i vårt kontrollerande samhälle....

  

mina vänner är en salig blandig.....blev kul...det är mixen som är skön....precis som med inredning

 

  

        

Lite bilder innan alla ramlade in...............inte mycket vitt i mitt hem precis..guld, rost, järn, 

  

mixen är en salig blandning av..nytt.....nött...container fynd osv...inte något från #IKEA precis

ljusstakarna i järn på den stora kistan som egentligen är ett gammalt skåp som jag satt industri hjul på..

de har jag släpat hem från Stockholm från ett bygge där...de är till för att sätta i rör tror jag...väger ett ton typ

  

frågade en av killarna på bygget om jag fick själa lite grann.......klart jag fick men han undrade vad tusan jag skulle med dom till.....

  

Alla som sov över fick nybakat bröd och som vanligt måste receptet delas ut...så här kommer det till er alla

de slukade bröden innan jag hann fota det färdiga resultatet...............

   

blanda ihop allt som jag skriver upp i en bytta...ska kännas som om du blandar cement och ska gjuta...

sen bara rätt in i ungnen INGEN JÄSNING och brödet är SUPER saftigt i en hel vecka...

blir inte torrt fast det är #grovt #bröd ........... OBS går att frysa in..

  

2 limpor

2 dl vetekross

2dl rågkross

2dl havregryn

4dl vetemjöl

2dl dinkelmjöl

6dl rågmjöl

2dl krossade linfrön

2dl solrosfrön

1 matsked salt

1 matsked bikarbonat

1 matsked bakpulver

9 dl filmjölk

1 dl mörk sirap

1 dl lingonsylt

1dl blåbärssylt

1 dl kokos flingor

toppa med /strö över mkt flingsalt när du gojat ner brödet i formen....

gredda längst ner på gallret 200gr i 30 min sedan vrider jag ner till 180gr i 45 min till...stick ner en sticka i mellanåt efter det gått en timme...är det fortfarande lite degigt så låt stå kvar 

  

lägg på en bit folie över formarna när du sänker ner till 180 gr....brödet blir saftigt och gott.

Du kan givetvis ändar lite på receptet jag gör aldrig samma från ggn till ggn...du kan byta ut sylten eller fröna till tex pumpafrön osv...lägg i det du gillar

  

Jag skjuter alltid från höften så det blir olika varje gång

Ett barn klarar av att röra ihop #geggamoja ingen skillnad alls...så det gör du med

  

Av Annethe Dufvans - 13 februari 2014 21:32

#Krama   ..................

Nu har jag kommit på EN nacdel med att flyttat från Crasy land!!!!!!! Ingen Hockey!!!! Ingen #OS 

          

Ja så här känns det just nu.....och idag spelar Sverige mot Ryssland..........Måste flytta tillbaka igen!!!!

 

Ahhhrggggsnnnnnnn.............................

Av Annethe Dufvans - 13 februari 2014 10:56

#Jon #Vangelis .....max volym tack  ......

Stackars alla som jobbar utomhus idag......usch inte ens katten vill gå ut....

 

Denna lilla bollen brukar komma till mig och lägga sig i mitt inglasade uteställe som saknar dörr....sååå fin

Hoppas hon bestämmer sig för att flytta in....De bestämmer ju själva dom där katterna...det är därför jag gillar dom

  

Alla bilder går att klicka på för förstoring

 

ek karmstol som behöver lite kärlek för att passa in i det moderna hemmet


     

klipp ut tyg efter stolsitsen....häfta först ena långsidan..sen tar du andra långsidan

glöm inte dra åt tyget både mot dig och åt sidan samtidigt...hörnet viker du 2 ggr

     

Nu fin karmstol i ek stabilt perfekt skick pris 1100kr inkl körning inom gbg C

  

mejla eller ring dufvans@yahoo.se.....0703 967282

 

Furubord med svartlinoljevax på skivan..ben vita som stolarna i ek med sin original skinn sits kvar.

bord 109 x 88 plus 2 x 45cm full längd 199 cm  hj78 cm

bord 2650kr stolarna 250 kr styck

Presentation


Dufvans inredning & homestyling

Less is more

Jag som driver Dufvans heter Annethe och jag är utbildad dekoratör/ butik/ utställnings koordinator. Mindfulness coach samt meditatör & Qigong utövare.

Är levnadskonstnär....

småflummig......passionerad. Har öga för det vackra och kunskapen att se möjligheter.

I Dufvans arbetar jag dels med att föreläsa om hur att inreda sitt hem, jag ger dig nycklar och handfasta råd så att du kan klara av det själv! 

Samt föreläser om hur Du hittar nycklar till Dig själv...Ditt Må bra...Din Tid och Din livskvalité.

Leder mediationsgrupper samt kurser i mindfulness.

Jag har inspirations kvällsmöten där vi samlas för att inspireras,motiveras och stimuleras till ett enklare, lyckligare samt mer tillfreds liv genom att skapa ett vilsammare hem, samt vill ge din handfasta råd hur just Du kan tänka agera och inspirera Dig till att våga vara den Du är ämnad att vara.

Samt förmedla ett annat sätt att tänka och se saker.

Jag ger dig nya nycklar till ditt inre att hitta ditt sätt att känna.. må bra och att kunna njuta mer här och Nu!

 Öppna upp sinnen som slocknat!

Jag arbetar även med homestyling och oftast då inför en försäljning eller uthyrning av ditt hem eller sommarhus.

Jag älskar avskalade rena enkla medel att möblera med och samtidigt återanvända fina eller gamla möbler fast ibland på ett nytt sätt. Jag tar även fram gardiner som passar ditt hem...eller behöver du kanske klä om någon möbel?

Är du privat person som har fått total kaos i ditt inre och i ditt hem? Jag hjölper gärna till att bena ut och reda ut vad som göras kan, så att du trivs och finner harmoni med dig själv och ditt hem som ska vara din fristad.

Där du ska kunna koppla av och hämta energi för andra äventyr som livet just är:)

Eller vill du ha kanske ha hjälp med att öka din försäljning med tex att få skyltat ditt skyltfönster eller koordinera om i din butik för ett mer säljande resultat?

Det kan vara en genomgripande ommöblering eller lite enklare tips och råd hur du lockar fler kunder in i din butik.

Tveka inte att slå mig en signal eller mejla mig dina tankar och funderingar kring dig själv,

din butik eller ditt hem.

mobilen: 0703 96 72 82

mejl:info@dufvans.com

 

Det blir rofyllt, skönt att vistas i rum som inte är övermöblerade

En stol som blivit lite vinglig blir så vacker som nattduksbord.

Enkelhet känns frihet...

Ta gamla ramar och klipp ut bilder ur tidningar, gamla reseminnen, biljetter, foton och skapa dina tavlor som du får en skön känsla av i magen när du tittar på dom. Mer behövs inte:)

Ett silver fat blir bara vackrare av att inte putsas, låt det stå framme med tex din vitlök på vackert och vilsamt för ögat.

Feng shui & Wabi sabi   

Saker påverkar oss mkt mer än vi tror, försök att inte handla på dig saker för att fylla ett inre tomrum. Tänk efter när du står där med den där JÄTTE fina muggen, behöver jag verkligen den, kommer den att stå bland alla andra jätte fina muggarna som du har fullt av i ditt skåp,för det kommer ALLTID att finnas finare muggar nästa ggn du besöker en butik...

Försök istället finna din inre röst....

pst alla bilderna i bloggen är mina egna och tagna av mig, vill du dela eller låna, glöm inte nämna källan tack   

 

 

 

Fråga mig

18 besvarade frågor

Senaste inläggen

Dufvans gästbok

Länkar till vackra, trevliga butiker och u

Inredningsbutiker

 

MoltazDesign i Henån

fräcka noga utvalda smycken och inredningsdetaljer

http://www.moltazdesign.se/

hans Blogg

http://www.kraksstuga.se/

 

Grönbergs interiör Göteborg

allt är vackert hos henne:)

http://www.gronbergs.com/

Hennes Blogg

http://gronbergsinterior.blogg.se/

 

En helt ny WebShop med fräcka 

accessoarer i American Indianstyle/Cowboystyle

Kika in på

http://decult.se/shop 

 

Grundaren till Shabby chic begreppet Rachel Ashwell

https://www.rachelashwellshabbychiccouture.com/

 

Mias Sjöbod i Hälleviksstrand

Super fysigt café och inredning

http://www.andersbatbrygga.se/sjoboden/

 

Tavlebord café med butik super lantligt...mkt mysigare än deras hemsida ;)

http://www.tavlebord.se/

 

tavlebords Honungsgård ett måste vid en utflykt

http://tavlebordshonungsgard.se/

 

Göksäter Orust svar på Ullared

här finns allt

http://www.goksater.se/

 

 

Dufvans

Att göra på Orust

Här kommer jag att skriva om sådant som jag tycker är värt att besöka på Orust.

Små smultron ställen   

Länkarna ser ni under fliken LÄNKAR ovanför.

 

Tränar du eller vill börja?

Gymmet som faktiskt heter GYMMET ligger i Ellös. Detta är ett Riktigt Gym i mina ögon, inga fjolliga dusch flaskor eller märkvärdiga attityder, bara skönt folk och go atmosfär, alla åldrar finns representerade här...och super bra priser:) www.gymmetiellös.se

Se länk för vidare info

 

Trendig inredningsbutik

Moltazdesign ligger i Henån

nära vårdcentralen. Här hittar ni inredning från hela världen, fräcka udda smycken, sköna läder varor, utemöbler...ja you name it ;) Kika in du kommer säkert att gilla det:)

www.moltazdesign.se

 

Ålgårdskvarn

Jätte vackert ställe. Kör av mot Slussen vidare mot Vräland. Du kommer till en kvarn som har anor från 1500talet och som ligger mellan 2 st sjöar. Mkt vackert och det kommer att komma dit lite olika företag. paddling och cykelled finns redan, även handikappanpassat...men de är i nystart mkt kommer att hända framöver...mejla dem om du har ideer eller vill vara med i föreningen

www.algardskvarn.se

 

Mias sjöbod

Jättemysigt café på brygga i Hälleviksstrand. se länk

 

Tavlebord lanthandel med café

Närproducerade livsmedel och hantverk i en genuin miljö.

Där kan du även hyra ett bord, se vidare info via länk

 

Tavlebord Honungsgård

Jättemysig gårdsbutik med café och egen producerad honung, utställning m.m se länk

 

Hittat en perfekt och mycket professionell catering på orust i Ellös, super god mat och bra service...:)

de finns på www.kalaskockarna.se

Telefon Catering 0304-377 22. Krogen 0304-531 76. 

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Kategorier


Skapa flashcards