Alla inlägg under december 2014

Av Annethe Dufvans - 13 december 2014 19:50

#Delerium ........  ...........

 

Såg detta skådespel från mitt fönster i morse.....släppte det goda teet och mackan och gick rätt ut

för att fånga ögonblicket.....

Gud så tacksam jag är att jag lämnat stads livet mot landet och dess mäktiga natur

TACK!

Vem det än är som fått mig att hamna här för allt började med en vatten läcka i min lägenhet

  

Aldrig varit mer tacksam över en olycka som denna....för jag bodde i andra hand och åkte ut med en

väldig fart, fick 2 veckor på mig att försvinna....snäll gubbe!

  

katastrof just då men oj vad glad jag är för honom idag skulle kunna kyssa honom rätt av 

  

 

det är så vackert här på Orust så jag jag blir alldeles tårögd.....kommer aldrig att sluta vara tacksam för detta

Det bästa som kunde hända i mitt liv......

Så tänk på det...det som ser ut som en katastrof i ditt liv kan visa sig vara till det bästa!

så här pyntar man på #Orust

  

i alla fall på Gymmet som är ett kanon gym.....skön stil och attityd och alla åldrar finns representerade

www.gymmetiellos.se

så du som tänker att nu jäklar ska jag ur soffan efter nyår....GÖR DET du kommer inte att ångra dig

du kommer bli lite svettig men oj så gott det är att känna sig stark och frisk

 

kram ha en go helg och ta hand om dig och de som står dig nära....

  

 

Av Annethe Dufvans - 12 december 2014 22:45

#Christophe #Goze

  

Ville bara sända ett ord till alla er som kör om oss som kör försiktigt i mörkret......

Det finns en anledning att vi gör det..........Vår natur vimlar av uteliggar djur och de bär inte #reflexer

 

igår tog jag en bild på en jätte #älg efter att jag stampat bromsen i botten och gjorde en tvärnit

hade jag kört i de 70 som är angivet och som många gör när de kör förbi mig....hade jag inte suttit här idag

snälla var rädd om er och alla andra runt omkring er.....det är bättre att komma hem 15 min senare 

än inte alls!

  

Av Annethe Dufvans - 10 december 2014 13:50

Mkt #Yello nu men de har så skön musik och alla låtar är så otroligt olika...en verkligt unik artist

  

Pratade med en tjej som gick på gymnasiet...hon var ständigt trött sa hon

jag frågade hur hennes dagar såg ut OCH vad hon åt...

Svaret blev ingen träning och skräp mat OCH ingen frukost!!!!

 

Detta är en kanon frukost men självklart hinner eller orkar man inte med detta varje dag....men

Hallå är det hur många som helst som tror att man kan tanka en bil med vatten från kranen och sedan köra iväg?

  

Jag frågade varför hon inte åt frukost.....Hon hann inte svarade hon då...jag sa gå upp tidigare då

jag retade henne lite...... vet hur trött hon är ;)

Men det föll inte på plats då gav jag henne min frukost recept....orkar eller hinner man inte göra den

då är det ngt annat som är fel.......

 

hysta i frusna bär i mixern med några dl vatten....hacka i en banan

detta kan göras på kvällen innan

  

sedan tar du 3-4 dl #havregryn....några matskedar #kvarg

sätt på mixern medans du kammar håret.....shoff frullen klar

Perfekt att ta med till skolan jobbet eller vart du ska....drick i bilen om du inte hinner göra det hemma

Fullsmockat med #vitaminer #proteiner

enkelt och mycket mättande och jätte gott.

extar Kram till alla slöisar och ryck upp er det är gott att träna och äta rätt och lätt

  

PS: nu har jag fått mejl från tjejer som undrar var jag klipper mig och hur jag stylar mitt hår :)

kul men lite lustigt det är ju det sista jag bloggar om....YTA!

  

OCH jag kommer göra er jätte besvikna för jag klipper mig själv sen ett par år, ingen frisör lyckas 

klippa det som jag vill så jag fixar det själv.

Det sista jag har lust med är att stå i badrummet så jag gör helt enkelt ingeting mer än hystar i olja i topparna

varje dag....sen snurrar jag håret i 2 trullsar till natten...sen sover jag

  

själv tyvärr...kanske beror det på trulsarna!!!!

  

sen tar jag ut trullsarna och bara drar fingrarna igeom jag använder aldrig kam eller borste...Klaaaart!

Jag gillar enkelhet med allt t.o.m frissan

        

hejsvejs ni kanske vill att jag klipper er? ja vågar ni så kan jag ta uppdraget, men det är på egen risk.... 

Av Annethe Dufvans - 9 december 2014 15:22

tryck på pil för musik..... #Adiemus 

  

Nu är riktigt förvirrad...omval och jag har inte susning av var jag står idag....har alltid vetat det innan

men nu har jag tröttnat.....tycker att #politikerna beter sig som omogna 3 åringar

alla är där för att de vill ha makt och status.....inget annat...så upplever jag det iallfall

När man inte vill sätta sig ner för en diskussion är man omogen, ovillig, självisk och självupptagen i sitt uppdrag

att leda ett land.....för att få lov att göra det borde man vara skyldig att lyssna på folket...

vi lever ju i #demokrati

eller ?????

hade man kunnat rösta på #universum hade jag gjort det idag

  

Om någon sa till dig att 26 personer äger en femtedel av jordens landyta och att 1 person äger en sjättedel av världen skulle du förmodligen titta skeptiskt på vederbörande och sen skaka på huvudet...

Den världsbild vi matats med till stor del är manipulerad och lögnaktig samt att en hänsynslös elit under lång tid utnyttjat och sugit ut resten av oss och lyckats med tricket att skapa illusionen att vi är fria när vi i själva verket fungerat/fungerar som energiresurser och "boskap" eliten anser sig äga....


Man har sen lyckats inbilla folk att de inte har någon som helst naturlig rätt till mark, dryck och föda, utan att detta är något de måste hyra eller köpa från dem vars förfäder tidigare har gjort anspråk på, det vill säga stulit, naturresurserna......


Kevin Cahill är medlem av The Royal Historical Society, The Royal Geographical Society och former Assistent of British House of Lords i England. I boken "Who Owns The World", den första fullständiga kartläggningen av jordens mark och territorier, bevisar han att världen kontrolleras och bokstavligt talat ägs av en liten elit. 

  

 1/5 del av jordens landyta ägs av 26 personer, 1/6 del ägs av en enda person, endast 15 procent av jordens befolkning tillhör de som lagligen äger mark och 41 procent av världens landyta ägs av en procent av jordens befolkning

  

"De som äger mest och är rikast i Europa erhåller dessutom högst EU-bidrag", förklarar Cahill

som i inledningen till en av de mest briljanta och chockerande föreläsningar som hörts inför en grupp akademiker på Region of the Royal Society of Arts sa.......

 

Problemet är markägarkoncentrationen och att vi har skapat ett system som bygger på ständig tillväxt

på ett begränsat ekologiskt system.

Det finns både utrymme och föda för alla men det nuvarande systemet bygger på kortsiktig vinstmaximering av en elit som ockuperat jorden och skapat lidande och miljöförstöring.....

 

( #Boxvik #Orust )

I boken "Superclass" från 2009 avslöjade insidern David Rothkopf, vice handelsminister

under president Clinton och före detta chef för Kissinger Associates,

att världen styrs av en elit på bara 6 000 personer: Ledarna inom affärs- och finansområdena är en elit inom eliten säger Rothkopf, som själv tillhör de 6000......

  

Jag har klippt ut ovanstående text från en sida som jag hittade av en slump...att världen ägs av vissa visste

jag ju redan men läskigt att det är så

7 familjer äger tydligen vårt fina avlånga land...

jag tycker personligen att hela skiten stinker illa......jag vill inte ha ett sådant system där vi vanliga

männsikor ska slitas ut för att några få gör anspråk på ett helt land

 

när ska vi vakna upp och SE hur det hela alltet i själva verket är uppbyggt....dags att resa sig och slå ner pålarna i marken och säga stop....men hur tjutton skulle det gå till.....vi är ju bakbunda #löneslavar

under dem som bestämmer

  

så förvirringen är total just nu....kanske ska strunta i allt och bara fortsätta att bara vara........

ni som vill läsa den hela långa artikeln kan klicka er in på nedanstående länk

http://sourze.se/2011/08/08/har-ar-bevisen-eliten-ager-varlden.-och-dig__71120#.VHui56Tr1El.facebook

  

var ni än står eller tycker...kram

Av Annethe Dufvans - 8 december 2014 16:05

#Time is #Freeze

  

tryck på pil för musik

#Tiden fryser..... #tiden stannar när du är medveten i nuet den känslan kallas för #Ku

på Japanska

Det är det #sjunde #sinnet

den starka känslan av att vara ett med allt ligger på #cellnivå därför är den så fruktansvärt svår

att förklara....för hur förklarar man en känsla?

 

om du varit kär...hur förklarar du för ngn hur det verkligen känns?

Upprymd, euforisk, spontan, löjligt glad går ständigt med ett fånigt leende osv

men om ngn frågar dig......Hur känns spontan?

allt har en känsla med sig....och idag forskar man kring människans elektriska system 

för de har kommit på att vi inte är mekaniska utan elektriska...hela kroppen har ett system som signalerar till

varandra, därför kan #tankenskraft fungera säger de

kroppen är som ett nätverk där alla delar har direkt kontakt med varandra och även utanför vår egen kropp

  

detta är en urhäftig #forskning som visar att när man tänker på ett visst #organ reagerar det-

#Vetenskapensvärld visade de i ett avsnitt en kille som ingick i en forskningsgrupp 

där samtliga var mkt depprimerade...ena halvan fick #placebo den andra #lyckopiller

 

killen fick sockerpiller men det visste han naturligtvis inte och han blev med tiden mkt bättre

sedan gjorde hans flickvän slut och han brakade rätt in i mörkret igen-

  

han tömnde innehållet i sin burk för han ville ta sitt liv....de fann honom medvetslös i sin säng

körde honom till akuten och undersökte honom och förstod inte vad som hände för organ efter organ la av

  

personen som hittat honom hade med sig burken och läkaren tog kontakt med killens läkare och fick då reda

på att burken bara innehöll placebo piller

Detta gjorde att den medicinska världen chockades när detta kom ut....hur kunde man nästan dö

av att tro att man tog livet av sig???

 

Dr Oschman säger att alla celler står i kontakt med varandra och pratar med varandra

kroppen är #holografisk organiserad så att alla delar kan kommunicera med varandra samtidigt.

Vår kropp bör betraktas som informationsstruktur snarare än en mekansik maskin

  

tänk tex när du plötsligt blir hemskt rädd, hela din kropp reagerar på milli sekund

basen för vårt kommunikationssystem och electriska nätverk anser han att det utgörs av bland annat #flytande #kristaller som fungerar som halvledare

  

strukturer i #muskulaturen är ex på flytande kristaller, de genererar elektriska fält

när de pressas samman eller töjs

Det kan vara en föklaring varför fysisk aktivitet och beröring ofta har #terapeutiska effekter

tyvärr så är forskning mkt dyrt och leds oftast av #läkemedelsindustin som vill tjäna pengar på att producera

piller....de är inte intresserade av att veta mer om #akupunktur #healing osv

 

därför har vissa saker så svårt att slå igenom...det måste först #bevisas sedan ska det gärna vara #quick fix

vi ska känna snabb bättring. 

ett bra ex är oxå #Glucosamin sålde enormt bra inom #hälsokosten detta märkte staten så de förbjöd hälsokost butiker att sälja den, sedan tog de in den på #apoteken och skrev om etikettsformuleringen så att den skulle passa in i det "accepterade" rummet

jag arbetade den tiden på hälsokost butik så jag vet att det stämmer!

  

#andningen är vårt viktigaste uppdrag...andas vi inte dör vi

och om vi stressar har vi inte en djup andning utan en andning som enbart sitter i bröstet...vilket till slut leder till

att du inte #syre sätter ditt blod och du får en #ångest attack

  

kroppen är spännande när man studerar den på cellnivå och tankenskraft är mäktig

så tänk #positivt,  tänk ljusa tankar´släpp sådant som varit det kostar bara dålig #energi samt du drar till

dig det dåliga om och om igen........

kram

  

Av Annethe Dufvans - 7 december 2014 12:47

tryck på pil för musik.....artist #Yello

 

 Coolitsch .....ligga i soffan och mysa" musik om man har möjlighet.....

  

Åhh vad fint det är i naturen nu...som en enda stor tavla...murrigt mystiskt djupt trolligt

 

jag gillar det skarpt

så mkt känsla i naturen.......

 

sååå till alla er som bara trampar asfalt...försök att ta er #tid att hitta

ut i riktigt natur och inte bara parker......där är inte alls samma #energier som i äkta natur

     

sen kan man ta med lite pyssel hem...för mer #juligt än så här blir det inte hos mig

ha en sköön söndag #kura #mys .......själv sticker jag till #gymmet nu de e mysigt de me`

  

Va drinken ovanför?! ja den innehöll #grönkål och pressad #citron morgon drink

fullsmockad med #vitaminer och #mineraler



Av Annethe Dufvans - 4 december 2014 22:00

Ohhhhhhhh yes vilken skön artist jag hittat

#Yello heter dom....tryck på pil för musik...ska höras HÖGT!!!

   

YESSSSSSSSS!!!!! jag satte in annons på min skåpbil idag...ett par timmar senare hade den ny ägare....

OCH jag fick liite mer än jag hade tänkt mig

  

GOTT MOS som vi säger i crazy land.....men vad jag kommer att sakna mitt älskade åbäke....

Nu kör jag i en pytte pytte liten fransk fjollbil som dessutom är stripad....en sån som man ska köra med

i paris och shoppa skor och dricka latte........

  

not my cop of tee......

Men jag har fått den av mamma så det är bara att vara tacksam


 

kör hällre pansarvagn.....men det får komma sen...man kan inte få allt....bara ibland

  

Av Annethe Dufvans - 4 december 2014 12:00

oiiiiii tryck på pil för musik......  ........ #Sirena 

nuuuuuuuu jäklar ska här viftas på svansen och skaka rumpa......min såkallade dansträning

är inte ens klar helt och jag har redan fått anmälningar att de vill börja

  

Det är en blandning av #stretcha #qigong och #yoga och göra vad man vill så länge man inte lämnar mattan för där ska fötterna vara placerade hela tiden....suuuper kuligt!

 

sååå kul......och det bästa är att alla kan vara med och skäms man för att röra sig #sensuellt så får man helt enkelt släppa det och hänga på ändå....för här ska man släppa på sånna tankar och våga röra sig så att

hela kroppen lössläpps från olika #blockeringar

  

för man ska vara stolt att man är kvinna/tjej och bara njuta av det i fulla drag

vi har fått våra kroppar för att njuta.....då är man ju galen om man låter bli

vet folk som börjat röra på sig ordentligt och börjat falla i gråt

  

Det är för att #blockeringar och #hämningar släpper så därför drar jag i ggn så snart jag kan för att

dela med mig av hur man kan må så bra man bara kan

  

kram

hm så konstig..... helt plötsligt har jag fått väldig lust att börja spela golf!

undrar vad det kan bero på?

  

Presentation


Dufvans inredning & homestyling

Less is more

Jag som driver Dufvans heter Annethe och jag är utbildad dekoratör/ butik/ utställnings koordinator. Mindfulness coach samt meditatör & Qigong utövare.

Är levnadskonstnär....

småflummig......passionerad. Har öga för det vackra och kunskapen att se möjligheter.

I Dufvans arbetar jag dels med att föreläsa om hur att inreda sitt hem, jag ger dig nycklar och handfasta råd så att du kan klara av det själv! 

Samt föreläser om hur Du hittar nycklar till Dig själv...Ditt Må bra...Din Tid och Din livskvalité.

Leder mediationsgrupper samt kurser i mindfulness.

Jag har inspirations kvällsmöten där vi samlas för att inspireras,motiveras och stimuleras till ett enklare, lyckligare samt mer tillfreds liv genom att skapa ett vilsammare hem, samt vill ge din handfasta råd hur just Du kan tänka agera och inspirera Dig till att våga vara den Du är ämnad att vara.

Samt förmedla ett annat sätt att tänka och se saker.

Jag ger dig nya nycklar till ditt inre att hitta ditt sätt att känna.. må bra och att kunna njuta mer här och Nu!

 Öppna upp sinnen som slocknat!

Jag arbetar även med homestyling och oftast då inför en försäljning eller uthyrning av ditt hem eller sommarhus.

Jag älskar avskalade rena enkla medel att möblera med och samtidigt återanvända fina eller gamla möbler fast ibland på ett nytt sätt. Jag tar även fram gardiner som passar ditt hem...eller behöver du kanske klä om någon möbel?

Är du privat person som har fått total kaos i ditt inre och i ditt hem? Jag hjölper gärna till att bena ut och reda ut vad som göras kan, så att du trivs och finner harmoni med dig själv och ditt hem som ska vara din fristad.

Där du ska kunna koppla av och hämta energi för andra äventyr som livet just är:)

Eller vill du ha kanske ha hjälp med att öka din försäljning med tex att få skyltat ditt skyltfönster eller koordinera om i din butik för ett mer säljande resultat?

Det kan vara en genomgripande ommöblering eller lite enklare tips och råd hur du lockar fler kunder in i din butik.

Tveka inte att slå mig en signal eller mejla mig dina tankar och funderingar kring dig själv,

din butik eller ditt hem.

mobilen: 0703 96 72 82

mejl:info@dufvans.com

 

Det blir rofyllt, skönt att vistas i rum som inte är övermöblerade

En stol som blivit lite vinglig blir så vacker som nattduksbord.

Enkelhet känns frihet...

Ta gamla ramar och klipp ut bilder ur tidningar, gamla reseminnen, biljetter, foton och skapa dina tavlor som du får en skön känsla av i magen när du tittar på dom. Mer behövs inte:)

Ett silver fat blir bara vackrare av att inte putsas, låt det stå framme med tex din vitlök på vackert och vilsamt för ögat.

Feng shui & Wabi sabi   

Saker påverkar oss mkt mer än vi tror, försök att inte handla på dig saker för att fylla ett inre tomrum. Tänk efter när du står där med den där JÄTTE fina muggen, behöver jag verkligen den, kommer den att stå bland alla andra jätte fina muggarna som du har fullt av i ditt skåp,för det kommer ALLTID att finnas finare muggar nästa ggn du besöker en butik...

Försök istället finna din inre röst....

pst alla bilderna i bloggen är mina egna och tagna av mig, vill du dela eller låna, glöm inte nämna källan tack   

 

 

 

Fråga mig

18 besvarade frågor

Senaste inläggen

Dufvans gästbok

Länkar till vackra, trevliga butiker och u

Inredningsbutiker

 

MoltazDesign i Henån

fräcka noga utvalda smycken och inredningsdetaljer

http://www.moltazdesign.se/

hans Blogg

http://www.kraksstuga.se/

 

Grönbergs interiör Göteborg

allt är vackert hos henne:)

http://www.gronbergs.com/

Hennes Blogg

http://gronbergsinterior.blogg.se/

 

En helt ny WebShop med fräcka 

accessoarer i American Indianstyle/Cowboystyle

Kika in på

http://decult.se/shop 

 

Grundaren till Shabby chic begreppet Rachel Ashwell

https://www.rachelashwellshabbychiccouture.com/

 

Mias Sjöbod i Hälleviksstrand

Super fysigt café och inredning

http://www.andersbatbrygga.se/sjoboden/

 

Tavlebord café med butik super lantligt...mkt mysigare än deras hemsida ;)

http://www.tavlebord.se/

 

tavlebords Honungsgård ett måste vid en utflykt

http://tavlebordshonungsgard.se/

 

Göksäter Orust svar på Ullared

här finns allt

http://www.goksater.se/

 

 

Dufvans

Att göra på Orust

Här kommer jag att skriva om sådant som jag tycker är värt att besöka på Orust.

Små smultron ställen   

Länkarna ser ni under fliken LÄNKAR ovanför.

 

Tränar du eller vill börja?

Gymmet som faktiskt heter GYMMET ligger i Ellös. Detta är ett Riktigt Gym i mina ögon, inga fjolliga dusch flaskor eller märkvärdiga attityder, bara skönt folk och go atmosfär, alla åldrar finns representerade här...och super bra priser:) www.gymmetiellös.se

Se länk för vidare info

 

Trendig inredningsbutik

Moltazdesign ligger i Henån

nära vårdcentralen. Här hittar ni inredning från hela världen, fräcka udda smycken, sköna läder varor, utemöbler...ja you name it ;) Kika in du kommer säkert att gilla det:)

www.moltazdesign.se

 

Ålgårdskvarn

Jätte vackert ställe. Kör av mot Slussen vidare mot Vräland. Du kommer till en kvarn som har anor från 1500talet och som ligger mellan 2 st sjöar. Mkt vackert och det kommer att komma dit lite olika företag. paddling och cykelled finns redan, även handikappanpassat...men de är i nystart mkt kommer att hända framöver...mejla dem om du har ideer eller vill vara med i föreningen

www.algardskvarn.se

 

Mias sjöbod

Jättemysigt café på brygga i Hälleviksstrand. se länk

 

Tavlebord lanthandel med café

Närproducerade livsmedel och hantverk i en genuin miljö.

Där kan du även hyra ett bord, se vidare info via länk

 

Tavlebord Honungsgård

Jättemysig gårdsbutik med café och egen producerad honung, utställning m.m se länk

 

Hittat en perfekt och mycket professionell catering på orust i Ellös, super god mat och bra service...:)

de finns på www.kalaskockarna.se

Telefon Catering 0304-377 22. Krogen 0304-531 76. 

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards